Ahir vaig tenir una reunió amb les coordinadores per tal de posar-nos al dia amb el procés d'avaluació del RACC Educa: compartir idees, opinions, consensuar... Com que hi ha dos processos d'avaluació oberts paral·lelament, vam tractar-los tots dos.
Primer vam començar amb l'avaluació des dels usuaris. Així, vam reunir totes les respostes que teníem dels docents del qüestionari sobre el RACC Educa. Davant de l'enviament del mail a 182 educadors, només havíem rebut 11 respostes. Jo pensava que les respostes estaven molt lluny de les mínimes per poder extreure unes conclusions, però les coordinadores em van dir que davant d'una enquesta enviada a una població, el mínim era aconseguir una representació del 10%. Per tant, com que sembla que no ens queden gaires respostes per tal d'assolir aquest 10%, vam decidir enviar un altre cop el formulari als docents que no l'havien contestat, i deixar-nos com a marge de temps per a rebre respostes el 13 de desembre, per després poder extreure'n les conclusions pertinents.
Pel que fa a les respostes dels formadors viaris, ens ha passat el mateix. Ara bé, com que diposem de les dades i dels telèfons dels formadors, hem decidit que faré els qüestionaris via telefònica, per tal d'aconseguir així el major nombre de respostes possibles.
Finalment, vaig presentar el document en què havia iniciat una avaluació de caràcter descriptiu, basada en les teories constructivistes de l'ensenyament - aprenentatge i en l'ús de les NTIC. Els va agradar molt l'instrument d'anàlisi, el van trobar molt útil per poder analitzar el RACC Educa de cicle mitjà, i em van proposar d'ampliar-lo per fer una anàlisi molt més acurada de cadascun dels jocs destinats als alumnes de cicle mitjà que començaré ara. I també m'han demanat que redacti un informe amb les conclusions de l'avaluació quan tingui tots els resultats i amb un llistat de propostes de millora que presentaran quan es reuneixin amb els responsables del RACC.
En general, la reunió va ser molt profitosa. Hem hagut d'anar superant alguns entrebancs, com la poca col·laboració amb les enquestes, però hem trobat solucions i plans alternatius per fer-ne front. També és cert que el calendari per acabar les pràctiques ens ha quedat una mica apretat degut a aquestes dificultats, però ja se sap... són els imprevistos de la pràctica real!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada