En aquesta segona fase és on s'inicia pròpiament l'avaluació del programa. Per a aquesta fase eren tres els objectius plantejats:
- Establir uns criteris per a l'avaluació de les activitats, els materials i els recursos que configuren el projecte.
- Avaluar de forma qualitativa les activitats, els materials i els recursos del projecte destinats als alumnes de cicle mitjà.
- Avaluar qualitativament els materials i recursos didàctics destinats als educadors (docents, educadors vials i/o pares).
Ara bé, a la darrera trobada que vaig tenir amb les coordinadores del projecte, vam acordar d'iniciar l'avaluació del projecte des de l'opinió i l'experiència dels ususaris, és a dir, dels educadors que empren el RACC Educa a les aules. Per tant, caldrà afegir un objectiu referent a aquesta avaluació que fan els usuaris:
- Conèixer l'experiència i l'opinió sobre les característiques i l'ús del programa dels educadors que empren el RACC Educa.
En aquest sentit, conèixer l'opinió dels usuaris persegueix la finalitat de permetre que el programa educatiu pugui ésser avaluat no només des de la vessant més teòrica, sinó des de la pràctica que s'està desenvolupant a les escoles.
Per tant, en aquesta nova fase s'afegeix al fet d'haver d'efectuar una avaluació de caràcter intern del programa, una avaluació des dels usuaris que l'empren i que s'efectuarà, en un inici, a partir de qüestionaris que els docents respondran via e-mail. Això ha de permetre realitzar una recollida de dades molt àmplia (hi ha més de 200 docents registrats i més de 100 formadors viaris), però també planteja problemes el fet d'enviar un qüestionari via e-mail:
- Tothom participarà?
- Tindrem prou dades per fer l'avaluació?
- Haurem de cercar altres maneres de registrar informació?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada