dilluns, 14 de novembre del 2011

Creació dels formularis d'opinió

Darrerament m'he estat centrant en l'elaboració d'uns formularis d'opinió que s'han enviat a tots els docents i formadors viaris registrats al RACC Educa. Aquests formularis han de ser l'instrument que permeti assolir 3 objectius:
  • Conèixer l'experiència i l'opinió sobre les característiques i l'ús del programa dels educadors que empren el RACC Educa.
  • Avaluar de forma qualitativa les activitats, els materials i els recursos del projecte destinats als alumnes de cicle mitjà.
  • Avaluar qualitativament els materials i recursos didàctics destinats als educadors (docents, educadors vials i/o pares).
Els formularis havien de recollir l'opinió dels docents i dels fomadors viaris que empren o han emprat el programa RACC Educa. Per fer-los primer vaig començar fent una llista amb tot el que volia saber del que opinaven els docents, i una altra amb tot el que volia saber sobre l'opinió dels formadors viaris. Un cop feta la primera pluja d'idees de grans temes vaig començar amb el formulari. Però no m'hagués imaginat que fos tan complicat fer un formulari d'opinió!

Malgrat he cercat bibliografia, els consells i indicacions que he arribat a trobar han estat, bàsicament, de caràcter orientatiu: preguntes concretes, barrejar preguntes tancades i obertes, qualitatives i quantitatives... que facilitin un bon anàlisi però que també puguin recollir el màxim d'informació possible.

Del primer formulari al darrer s'han produït molts canvis, en els quals no he treballat sola, sinó sempre proposant i compartint idees i opinions amb les coordinadores del projecte, que també han anat guiant-me en la formulació de les preguntes d'acord amb el que els interessava saber per fer l'avaluació.

Finalment, i després de molts canvis, hem finalitzat els formularis i estan llestos per enviar. Contenen preguntes de diversa índole: respostes múltiples, valoracions d'escala o respostes obertes d'entre d'altres. Aquest qüestionari ens ha d'aportar informació sobre la valoració que fan els docents i formadors viaris de la qualitat del programa educatiu i de la seva aplicació a l'aula, i de com empren i apliquen el programa a les aules.

El treball ha estat llarg i dur, principalment perquè és difícil triar aquelles preguntes rellevants i formular-les de la millor forma per poder-ne extreure la màxima informació, però alhora tenint present que aquesta ha de ser fàcil de recopilar i analitzar.

Encara no sé si hi haurà gaire gent que respongui el formulari que enviarem via mail, esperem que sí! I que aquestes opinions ens permetin fer una bona avaluació del programa.
     
     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada