dimecres, 2 de novembre del 2011

Reflexions entorn la primera fase

Ara que he iniciat la segona fase, és moment de fer una parada i valorar com ha anat aquesta primera fase que, en definitiva, ha estat una primera presa de contacte amb el programa educatiu RACC Educa i amb el procés d'avaluació d'un programa educatiu.

En primer lloc, cal dir que he assolit tots els objectius que em proposava:
  • Analitzar la tipologia de les activitats, materials i recursos didàctics destinats als alumnes de cicle mitjà.
  • Conèixer el tipus de materials i recursos educatius didàctics destinats als educadors, docent i/o pares dels infants de cicle mitjà.
  • Comprendre la filosofia, les finalitats i els criteris didàctics i pedagògics del projecte RACC Educa.
Al llarg de les diferents sessions, no he tingut grans dificultats per a crear un usuari i donar d'alta a un suposat grup classe, ni per accedir a tots els materials, activitats i recursos del RACC Educa.

En canvi, sí que he trobat dificultats a l'hora d'analitzar la tipologia dels recursos, materials i activitats, ja que, malgrat m'havia proposat de fer un primer contacte amb el programa des d'un punt de vista objectiu, m'he adonat que això no ha estat així, doncs a mida que anava analitzant les caracterísiques bàsiques del programa, sense voler-ho, m'estava creant una opinió, l'estava valorant des del meu punt de vista. En aquest sentit, ha estat interessant poder ser conscient de quin és el punt feble que pot tenir un psicopedagog quan realitza una avaluació.

Durant aquest procés de coneixement del programa, les dues coordinadores han estat al meu costat, obertes a totes les preguntes, a resoldre'm qualsevol dubte, a explicar-me com funciona el programa, des de quan s'aplica, quina és la filosofia, com treballen en equip... En tot moment hem estat en contacte, ja sigui a través de reunions presencials o via e-mail.

En general, estic satisfeta amb el resultat d'aquesta primera fase, doncs he pogut conèixer el programa, ja sigui accedint a les activitats i materials d'aquest, com compartint les experiències que han tingut les coordinadores del projecte. Crec que aquesta primera fase és un bon punt de partida per a la segona fase que començarà amb l'avaluació del programa pròpiament dita.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada