diumenge, 11 de desembre del 2011

Enquesta d'opinió als docents: creus que el RACC Educa es relaciona amb la realitat que viuen els alumnes?

A la pregunta: creus que el RACC Educa es relaciona amb la realitat que viuen els alumnes, els docents responen:
  • 1 (gens): 0%
  • 2: 21%
  • 3: 57%
  • 4 (molt): 21%
 
 Per tant, en general podem afirmar que el programa és proper a la realitat dels alumnes.

Enquesta d'opinió als docents: quina relació tenen els objectius didàctics del programa RACC Educa amb el projecte curricular del centre?

A la pregunta: quina relació tenen els objectius didàctics del programa RACC Educa amb el projecte curricular del centre, els docents responen:
  • 1 (cap relació): 7%
  • 2: 21%
  • 3: 50%
  • 4 (molta relació): 21%
 
Tot i que majoritàriament, els objectius didàctics es corresponen amb els del projecte curricular dels centres, trobem casos en què no és així. Això pot ser degut a què en el projecte curricular d’alguns centres encara no es contempli l’educació per la mobilitat com un objectiu.

Enquesta d'opinió als docents: les activitats de les guies didàctiques permeten que els alumnes arribin a assolir els objectius sobre mobilitat?

A la pregunta sobre si les activitats de les guies didàctiques permeten que els alumnes arribin a assolir els objectius sobre mobilitat, les respostes obtingudes són:
  • 1 (gens): 7%
  • 2: 0%
  • 3: 50%
  • 4 (molt): 21%
 
En general, podem afirmar que les activitats de les guies didàctiques són adequades i permeten que els alumnes assoleixin els continguts sobre mobilitat.

Enquesta d'opinió als docents: has utilitzat o utilitzaràs les propostes de la guia didàctica?

A la pregunta de si utilitzen les propostes d’activitats de les guies didàctiques, el 43% dels docents responen afirmativament, mentre que el 36% responen que no les utilitzen, i un  21% diu que ho fa a vegades.


En aquesta pregunta els percentatges estan força repartits. Això pot ser degut a que hi hagi docents que prefereixin treballar de forma flexible, inventant ells les activitats pertinents, o adaptant les de les guies. També podria ser que les guies didàctiques no fossin prou complertes ni adequades per a l’aprenentatge dels continguts.

Enquesta d'opinió als docents que han donat d'alta a un grup d'alumnes: consideres que les activitats on-line desperten la motivació i l’interès dels alumnes?

A la pregunta: consideres que les activitats on-line desperten la motivació i l’interès dels alumnes, els docents han respost:
  • 1 (gens): 0%
  • 2: 0%
  • 3: 36%
  • 4 (molt): 47%
 
En general, podem afirmar que les activitats on-line són motivadores i interessants per als alumnes.

Enquesta d'opinió als docents que han donat d'alta a un grup d'alumnes: consideres que les activitats on-line són fàcils d’emprar de forma autònoma per als alumnes?

A la pregunta: consideres que les activitats on-line són fàcils d’emprar de forma autònoma per als alumnes, els docents responen:
  • 1 (gens): 0%
  • 2: 7%
  • 3: 64%
  • 4 (molt): 7%
 
En general, podem afirmar que les activitats són fàcils d’emprar per als alumnes, tot i que sembla que per les respostes rebudes pot ser que necessitin de l’ajuda del docent en algun moment.

Enquesta d'opinió als docents que han donat d'alta a un grup d'alumnes: consideres que l’explicació inicial que reben els alumnes en cadascuna de les activitats on-line és prou aclaridora perquè puguin entendre el que se’ls demana?

A la pregunta: consideres que l’explicació inicial que reben els alumnes en cadascuna de les activitats on-line és prou aclaridora perquè puguin entendre el que se’ls demana, les respostes són:
  • 1 (gens aclaridora): 0%
  • 2: 14%
  • 3: 43%
  • 4 (molt aclaridora): 21%
 
 En general, podem afirmar que l’explicació inicial dels jocs és adequada als alumnes de cicle mitjà i superior de primària.