dissabte, 10 de desembre del 2011

Reflexions entorn la segona fase

La segona fase ha estat molt més complicada que la primera, principalment, per les dificultats amb les quals m'he trobat. Haig de dir que no he pogut assolir tots els objectius plantejats en un inici de forma satsifactòria. Són objectius assolits:
  • Establir uns criteris per a l'avaluació de les activitats, els materials i els recursos que configuren el projecte.
  • Avaluar de forma qualitativa les activitats, els materials i els reursos del projecte destinats als alumnes de cicle mitjà.
  • Avaluar de forma qualitativa les activitats, els materials i els recursos del projecte destinats als educadors.
Ara bé, m'he quedat a mig camí de poder:
  • Conèixer l'experiència i l'opinió sobre les característiques i l'ús del programa dels educadors que empren el RACC Educa.
Això ha estat degut a la baixa participació que he tingut en les respostes als formularis que havia creat per recollir les opinions de docents i formadors viaris. Ara mateix, només disposo de 14 respostes de docents i de 3 respostes de formadors viaris. Crec que el fet d'enviar els qüestionaris via e-mail i de no tenir un tracte directe amb els ususrais del programa, ha estat una de les causes de la baixa participació. Al mateix temps, la negativa per part del RACC de fer enquestes telefòniques als seus formadors viaris ha entorpit encara més el procés d'avaluació.

Tanmateix, crec que he fet una bona feina, que he creat uns bons formularis, molt pensats, i que he consensuat uns criteris d'anàlisi dels materials basats en les teories constructivistes de l'ensenayment-aprenetatge que m'han permès avaluar els programes des d'un criteri molt concret, de manera que, malgrat pugui comptar amb poques opinions dels docents i formadors viaris, seré capaç d'extreure unes cocnlusions i unes propostes de millora que ara hauré d'iniciar en la fase 3. Endavant!



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada