Un dels objectius de la primera fase a assolir era:
- Comprendre la filosofia, les finalitats i els criteris didàctics i pedagògics del projecte "RACC Educa".
Per aconseguir-ho vaig tenir una reunió amb les coordinadores del projecte "RACC Educa". Per a aquesta reunió, jo portava un guió preparat amb algunes de les qüestions que volia resoldre.
En primer lloc, vam parlar sobre les finalitats del projecte del "RACC Educa":
Conscienciar i donar a entendre als nens, nenes i joves que amb la seva actitud i comportament quotidians poden ajudar a garantir una mobilitat més sostenible, segura i respectuosa amb el medi ambient.
Així doncs, defineixen el "RACC Educa" com:
Un entorn virtual mitjançant el qual es treballa l'educació per la mobilitat recolzada en els valors i en l'aprenentatge d'hàbits de civisme i convivència que formen les persones, amb actituds de mobilitat respectuoses amb la societat i amb el medi ambient.
En segon lloc, em van transmete que els criteris didàctics i psicopedagògics es basen en la finalitat i objectiu principal del projecte esmentat anteriorment i que estan basats en l'adquisició de les competències bàsiques i relacionats amb els objectius de l'educació primària i de l'educació secundària obligatòria segons el Decret 142/2007 de 26 de juny (DOGC núm. 4915).
Finalment, vam començar a planificar la segona fase i em van comentar que, sobretot, els interessava saber l'opinió dels educadors, és a dir, fer el que es coneix amb el nom d'una avaluació a partir dels usuaris.
Acordem que aquesta avaluació es realitzarà a partir de qüestionaris que s'enviaran via e-mail als educadors registrats al "RACC Educa". I a partir de les respostes obtingudes, en farem un anàlisi i n'extreurem conclusions.
Això suposa canviar una mica el pla de treball i, en comptes de començar per un anàlisi i avaluació interna dels professionals que han ideat el "RACC Educa", començar per una avaluació des dels usuaris d'aquest programa. Aquest canvi suposa també un canvi de perspectiva envers l'avaluació, que es veu com una avaluació que parteix de l'opinió dels ussuaris, ja que aquesta ens pot donar pistes de què és el que no funciona des del punt de l'ususari, el que no funciona a l'aula. Cal que tinguem en compte que aquest programa no es va idear en una aula, sinó que va ser pensat des de fora. Saber com s'aplica, quines avantatges comporta i quins inconvenients, què en pensen els educadors que són els que ho apliquen amb els seus alumnes... pot ser un bon punt de partida per centrar els esforços en millores del programa que repercuteixin directament a la millora del procés d'enseyament - aprenentatge que es produeix a l'aula.
Aquesta avaluació, doncs, pot comportar crear un vincle més estret entre els profesionals que treballen en el programa "RACC Educa" i els eduadors que empren el programa amb els infants a les aules. És a dir, s'estretarà el vincle entre el programa i la realitat de les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada